קורס מבחני לשכת עורכי הדין

קורס מבחני לשכת עורכי הדין

הקורס נועד להכשיר בהצלחה את המתמחים למבחני לשכת עורכי הדין.

מבוא לקורס מבחני לשכת עורכי הדין

ברוכים הבאים לעולם המרתק של בחינות לשכת עורכי הדין, אחד המבחנים הקשים ביותר בישראל. לאחר לימודים של כ-4 שנים בהם הוצאתם עשרות אלפי שקלים והשקעתם זמן רב באקדמיה ולאחר מכן עשיתם התמחות בשכר מינימום כעת הגעתם למשוכה הקשה ביותר, מבחני לשכת עורכי הדין. מבחן אחד שיכריע אם תגשימו את החלום.

מטרת הקורס

להקנות לנבחן את הכלים לעבור את המבחן. המבחן כיום שונה לחלוטין ממבחני עבר. המבחן בנוי על השיטה הפסיכומטרית בעיקרו. דהיינו בחירת חלופה אחת מתוך 4 אפשרויות. השאלות בנויות כך שייגרמו לנבחן לסמן את החלופה שאינה נכונה.

ולכן על מנת לעבור את המבחן על הנבחן לשלוט היטב הן בידע והן ברמה הפסיכומטרית. כלומר, עליו לדעת כיצד תיראה השאלה במבחן. היידע לא מספיק!

לאור זאת, בתחילת הקורס הסטודנטים שלומדים אצלנו בקורס עוברים שני מיני קורסים:

הקורס הראשון: תבנת אותה– קורס המלמד כיצד מחברים שאלות על סעיפי חוק. בקורס זה יילמדו התבניות בהם החוק בנוי: כלל, חריג, תנאים מצטברים, תנאים חלופיים ונפקא מינה ועוד..

הקורס השני: חשיבה משפטית– קורס המלמד כיצד פותרים שאלות פסיקה. אלו שאלות שלא נמצאים בחוק עצמו, כלומר המקרה שעומד לפני השופט לא מתכתב באופן מדוייק עם החוק ועל כן עליו למצוא פתרון למקרה המונח לפניו. באילו כלים הוא משתמש על מנת להגיע לתוצאה הרצויה. בקורס זה יילמדו התבניות הבאות: חזקה ממעטת, חזקה מרבה, ציווי, תנאים מצטברים וחלופיים, תנאי צועק ועוד..

קהל היעד

  • מי שסיים תואר ראשון במשפטים ועשה התמחות.
  • וגם מי שנבחן בפעם הראשונה או יותר מכך.

מתכונת הקורס

הנושאים הנלמדים הם: ניסוח משפטי, הדין הדיוני והדין המהותי.

משך הקורס: 4 חודשים (גמיש) לוח לימודים יומי הכולל כ- 3 שיעורים ביום (עד 6 שעות מקסימום)

מתכונת הקורס: מפגש אחת לשבוע בימי רביעי בזום בשעה 18:00 ומפגש פרומטאלי אחת לשבועיים במידה ויהיה ביקשו במכללת רמת גן בין השעות 17:00-21:00

ציוד הניתן במהלך הקורס: 8 ספרי לימוד ותרגול, אתר המוח הניתן לגישה ישירה מכל מחשב או פלאפון באמצעות סיסמה הפתוח 24/7.

צוות המרצים:

עו"ד יוני רונן, מייסד שיטת הלימוד הפסיכומטרית ומגיש לבחינות הלשכה מעל 15 מחזורים ומעל 2,500 מתמחים. והמנטור אופיר רונן- מלמד שיטות זיכרון, התמודדות עם לחץ ועוד..

יש ליווי

מטרתנו להיות לכם למשפחה חמה ואוהבת המקיפה אתכם כל רגע נתון בהם אתם לומדים. אנחנו ערים לקשיים שאיתם אתם מתמודדים (היינו שם) ולכן הליווי שלנו הוא בעיקר בווצאפ ושיחות טלפון תכופות במטרה לענות על כל שאלה או חשש שיש בכם וכל זאת במהירות האפשרית.

את המענה המקצועי (שאלות על החומר) מקבלים מעו"ד יוני רונן- באהבה גדולה. ואת המענה הטכני- מקבלים מעו"ד לביא (גם באהבה גדולה).

פירוט מורחב על הקורס

הקורס בנוי בהדרגה..

שלב א- קורס תבנת אותה וקורס חשיבה משפטית (מוקלט באתר המוח)

בשלב זה לומדים כיצד הבוחן מחבר שאלה על סעיפי חוק ועל פסיקה.

תבנת אותה (15 שיעורים)- בקורס זה נלמד כיצד הבוחן מחבר שאלה למבחני הלשכה, מתחת לכל סרטון ישנו קובץ PDF  להדפסה אותו רואים הלומדים על המסך. במהלך הקורס נלמד כי החוק בנוי מ 4 תבניות. כלל, חריג תנאים מצטברים, תנאים חלופיים ונפקא מינה. נלמד כיצד הבוחן מחבר שאלה על כל אחת מ 4 התבניות וכיצד מאתרים את מילת המפתח ואת החלופה הנכונה.

חשיבה משפטית (3 שיעורים) – בקורס זה נלמד כיצד השופט פוסק במקרים בהם המקרה המונח לפניו לא מתכתב עם סעיף החוק (במועד יוני 24 היו 34 שאלות פסיקה) נלמד מושגים בהם השופט פוסק בעזרתם: חזקה ממעטת, חזקה מרבה, ציווי שיקול דעת. תכלית החוק ועוד..

שלב ב- שיטת הזיכרון הצילומי

נלמד טכניקת זיכרון בעזרתה נלמד כיצד לומדים חומר רק פעם אחת וזוכרים אותו למשך שנים!

שלב ג- מתחילים ללמוד!

לאחר שרכשנו את הכלים של לימוד החוק והפסיקה, והתאמנו כיצד לזכור חומר לאורך זמן. הגיע הזמן להתחיל ללמוד.

המתמחה ייקבל ערכת ספרים (עם שליח עד ביתו) הכוללת בתוכה 7 ספרים וחוברת תרגול ניסוח משפטי.

ספר 1-3: ספרי לימוד הדין הדיוני

ספר 4: ספר לימוד הדין המהותי

ספר 5: ספר ניסוח משפטי (מעל 80 ניסוחים עם פתרונות)

ספר 6: חוברת תרגול ניסוח משפטי

ספר 7-8: ספרי מרתון הכוללים מאות שאלות תרגול לדין הדיוני והמהותי הכוללים פתרון קצר וענייני.

איך לומדים?

פותחים את ספר 1 (שקיבלנו בערכה) במקביל פותחים את האתר "המוח" בספר 1.

באתר רואים אותי (עו"ד יוני רונן) מלמד את הספר עצמו שורה אחר שורה. בשיעור אני מסביר את סעיפי החוק ברמה הפסיכומטרית עם המון דוגמאות.

לאחר כל שיעור ישנם שני מבחנים, מבחן בסיס- מטרתו לחזור על החומר שלמדנו. מבחן מסכם- שאלות ברמת מבחני הלשכה על החומר שלמדנו.(יישום שיטת פתרון השאלות תבנת אותה וחשיבה משפטית)

וכך מתקדמים שיעור אחר שיעור, ההמלצה שלנו ללמוד 3 שיעורים ביום. משך כל שיעור כשעה וחצי.

מומלץ- להשתמש בשיטת הזיכרון שלמדנו על מנת לנעול את החומר בזיכרון!

משך הלימוד- כ-3 חודשים. (כולל את הדין הדיוני והמהותי)

מה עם ניסוח משפטי?

לאחר כחודש, התרגלתם למילות החוק, לצורה בה החוק מדבר. כעת מתחילים ללמוד ניסוח משפטי.

מוציאים מהערכה את ספר 5 וחוברת 6 . פותחים את האתר ונכנסים לחלון "ניסוח משפטי" ומתחילים לתרגל ניסוח אחד ביום.(לא לשכוח לשלוח לעו"ד יוני רונן ניסוחים לבדיקה)

נשאר עוד חודש למבחן..

נכון, במשך 3 חודשים למדנו את שיטת פתרון השאלות. תרגלנו את השיטה בזום שבועי ובשיעורים פרונטאליים למדנו את החומר הלימודי לדין הדיוני והמהותי, פתרנו כ 50 ניסוחים. מה עכשיו..

מרתון

חודש תרגולים וחזרות. איך עושים את זה?

פותחים את ספר 7-8 ומתחילים לענות על כל השאלות בספרים לפי לו"ז שנקבע בהתאם וכך חוזרים על כל החומר שוב אבל רק באמצעות שאלות. (מעל 2,000 שאלות)

מה עוד

פותחים את החלון באתר "סימולטור בסיסי וחריגים" ופותרים את כל השאלות בסימולטור הן בדין הדיוני והן בדין המהותי (מעל 6000 שאלות)

מה עוד

פותרים עוד 20 ניסוחים שהופיעו בבחינות הלשכה.

מה עוד

עוברים שיעורים מנטליים עם המנטור אופיר רונן, על מנת ללמוד לנטרל את הלחץ ולתפקד כראוי בבחינה עצמה.

מה עוד

פותרים סימולציה במכללת רמת גן המדמה את המבחן עצמו. ניסוח משפטי, דיוני ומהותי.

זהו סיימנו את המסע!

מגשימים את החלום- ניגשים למבחן  עוברים אותו והופכים להיות עורכי דין.

 

התחבר

איפוס סיסמה

עגלת הקניות

סל הקניות שלך ריק כרגע.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

הסדרי נגישות

בבניין המשרדים קיימים הסדרי נגישות לבעלי מוגבלויות: בבניין בו פועלת החברה, ישנם שירותים נגישים המיועדים למבקרים עם מוגבלויות בכל קומה. כמו כן, קיימות חניות מיוחדות לנכים המגיעים למשרד ברכב ובעלי תו נכה, והן מסומנות בהתאם בחניונים הסמוכים. בנוסף, ניתן להשתמש במעליות הנגישות בבניין, והכניסות למבקרים עם מוגבלויות רחבות ומותאמות. כדי להבטיח נגישות מיטבית, נעשה שימוש בשיפוע בכניסה לבניין, המיועד לבעלי מוגבלויות וכיסאות גלגלים. כמו כן, ניתן להיכנס לבניין ולמשרדים עם חיית שירות.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.